Vacature online community manager
Jij wordt enthousiast van het in contact zijn met mensen en mensen samen brengen in een online community. Je hebt interesse in het organiseren en het hosten van online events. Je bent zelfverzekerd en kan collega’s van MZ Services trainen en coachen over het optimaal inzetten van de online community. Je bent proactief ingesteld om de interactie aan te gaan in de community. Herken jij jezelf hierin? Lees dan snel verder!
Over MZ Services
Wij geloven dat medezeggenschap en participatie bijdragen aan een beter functionerende organisatie. Vanuit die overtuiging werken we aan het versterken van de samenwerking tussen zeggenschap en medezeggenschap. We helpen belangen samen te brengen door een dialoog te faciliteren tussen OR en bestuurder of tussen medewerkers en leidinggevenden. Lees meer over MZ Services. MZ Services is, samen met Geerts & Partners en ABGL, deel van Yris. Meer over Yris vind je op www.yris.nu.
MZ Services is kortgeleden gestart met een nieuw initiatief genaamd Studio MZ. Studio MZ is hét online community platform wat medezeggenschappers en experts van binnen en buiten de organisatie verbindt. Bij Studio MZ komen inspiratie, kennis, feedback, ruggespraak en ondersteuning samen door contact met betrokken gelijkgestemden. In het unieke online community platform maak je samen van medezeggenschap een succes. De online omgeving biedt directe toegang tot informatie met een praktische kennisbank, e-learning en een netwerk van experts en OR-leden.
De taken van de community manager
De community manager van Studio MZ richt zich op het beheren van het platform en het creëren van een online community met wie je actief in contact treedt. De community manager is de verbindende schakel tussen de leden van de community en speelt adequaat in op reacties, vragen en opmerkingen. Ook verspreidt en redigeert de community manager proactief content om de interactie aan te gaan met de community. Het organiseren en hosten van online events als webinars en intervisie sessies zijn daarnaast een belangrijke verantwoordelijkheid. Verder hou je je bezig met:
- Creëren en redigeren van content voor het platform
- Beheren contentkalender en contact met kennispartners over het aanleveren van content
- Webcare: afhandelen van vragen en opmerkingen die via het platform gesteld worden
- Sturen op interactie binnen en met de community
- Bewaken van de richtlijnen voor het gebruik van het platform
- Doorvertalen van vragen en opmerkingen naar acties om de ledenervaring te verbeteren en schakelt hiervoor met stakeholders binnen het bedrijf
- Bijhouden van nieuws en andere relevante (social) mediakanalen
- Organiseren en hosten van online events
- Je adviseert intern over de inzet van het online platform. Je traint en coacht collega’s van MZ Services in het optimaal inzetten van de community.
Doel van het werk van de community manager is om het platform onderscheidend en onmisbaar te maken, Daarvoor creëer je een sterke binding met de doelgroep(en). Als community manager ben jij het gezicht van de community. Jij bent de verbinder en het aanspreekpunt.
Functie-eisen; dit vragen we
- Je hebt een afgeronde HBO Marketing / Communicatie opleiding, bij voorkeur op gebied van digitale media, online communicatie of vergelijkbaar.
- Je hebt tenminste 3 jaar relevante werkervaring opgedaan als community manager / builder, social media marketeer of online adviseur.
- Je hebt ervaring met verschillende soorten contentmanagementsystemen.
- Je hebt ervaring met optimalisatie van online kanalen en bent bekend met de bijhorende analysetools.
- Je bent nieuwsgierig naar gebruikerservaringen en snapt hoe je statistieken kunt gebruiken om content te verbeteren.
- Je krijgt energie van het opzetten en laten groeien van een community en je bent een echte verbinder.
- Ervaring met ondernemingsraden / medezeggenschap is een pre.
Competenties
Flexibel en stressbestendig – Goed kunnen samenwerken – Resultaatgericht – Creatief met lef – Zelfstandig en initiatiefrijk
Wat bieden we jou
Bij MZ Services zien wij onze mensen als de kracht van onze organisatie. Daarom bieden wij een uitdagende omgeving waar jij veel invloed hebt op je eigen werk en ontwikkeling. We streven naar een inclusieve cultuur waarin we diversiteit omarmen. Reken op gezelligheid en grote onderlinge betrokkenheid. Met heerlijke koffie werken we soms vanuit huis, bij de klant of op kantoor in Tilburg, Den Haag, Zwolle en Born. We organiseren regelmatig leuke borrels en activiteiten voor collega’s. Er is ruimte om te leren van de organisatie en we bieden uitgebreide opleidingsmogelijkheden. Daarbij bieden wij een marktconform salaris. Heb je nog vragen over de functie en het de inhoud van het werk? Je kunt contact opnemen met Charlotte van Beek (gegevens zie hieronder).
Reageren
Spreekt dit profiel je aan en herken jij jezelf hierin? Stuur dan een korte motivatie met cv naar info@mzservices.nl ter attentie van Charlotte van Beek (adviseur – trainer MZ Services).
Je kunt reageren tot en met 30 juni 2022. Wij kijken uit naar jouw reactie!
“De achtergrond van onze medewerkers varieert van arbeids- en organisatiepsychologie tot personeelswetenschappen, van beleids- en organisatiewetenschappen tot rechten. Wat ons bindt, is de overtuiging dat werknemersparticipatie een succesfactor is voor organisatieverandering. Samen met een gezonde dosis lef en energie!’’
Patrick Hüngens, directeur MZ Services