De gehele organisatie geholpen onder één dak

18 juni 2020

Goede werknemers werven, behouden en ontwikkelen; organisatiesucces van iedereen. Vanuit de OR én de bestuurder. Met oog voor het perspectief van werkgever én werknemer. Er is ineens veel meer mogelijk nu ABGL, MZ Services en Geerts & Partners samengaan. Het zorgt voor een totaalpakket waar heel de organisatie op floreert. Edo Grosveld van Geerts & Partners en Didi Verhagen van MZ Services spreken erover. 

Overlap tussen management en OR

Al jaren adviseren MZ Services en Geerts & Partners organisaties. MZ Services zit met de OR om tafel en laat de uitgangspunten van het MT niet onbelicht. Geerts & Partners schuift aan bij de directie en biedt inzicht in de wensen van de medewerkers. Nu deze samenwerking is gevormd, gaan beide bedrijven verder dan adviezen. Ze schuiven een gekwalificeerde partner aan de gesprekstafel. 

Edo: “MZ Services schuift aan bij de OR. Zij werken zo aan een bottom-up-methode. Zij bekijken vraagstukken vanuit het perspectief van de medewerker en zetten hen in de positie om mee te doen met organisatieontwikkeling. Dit gaat wat mij betreft heel erg over het nemen van verantwoordelijkheid en eigenaarschap voor je eigen werkplezier. Meedoen, niet afwachten en vooral niet denken dat anderen het allemaal weten en bepalen. 

Wij zitten juist bij de bestuurder. En kijken meer vanuit een top-down-perspectief naar de organisatie. Waar staat de organisatie over 2 tot 5 jaar? Welke competenties zijn daarvoor nodig en welke hr-visie past daarbij? Als we dit combineren dan heb je een ideale mix.”

Didi Verhagen

Wie is Didi?

Didi, geboren in Enschede en na een heleboel omzwervingen in Drunen geland. Bezig zijn met leren, ontwikkelen en trainen zit in haar bloed en organisaties vindt ze boeiende biotopen; met een opleiding als sporttrainer en organisatiewetenschapper combineert ze het beste van die twee werelden. Didi is jarenlang werkzaam geweest als trainer/adviseur en sinds een aantal jaar directeur van MZ Services. Met drie jonge kinderen, een rondje hardlopen en een potje hockey met 3e helft is de week altijd goed gevuld.   

Waarden delen

Leiderschap, medewerkersperspectief, duurzame inzetbaarheid en verbondenheid bij de organisatie. Zomaar een greep uit de thema’s die ABGL, MZ Services en Geerts & Partners delen. Didi: “We redeneren vanuit dezelfde visie op mensen en organisaties. Wij zien dat medewerkers zich niet alleen aansluiten bij een OR om problemen op te lossen. Maar ook om zich te ontwikkelen en betrokkenheid te voelen bij het succes van de organisatie. Daarmee leveren ze een bijdrage aan hun eigen duurzame inzetbaarheid. Wij dragen daar graag op een frisse wijze aan bij.”

Daaraan voegt Geerts & Partners weer een puzzelstukje toe dat tot op heden ontbrak bij ABGL en MZ Services. “Goed zorgen voor een organisatie zit in de mensen die er werken. In de OR, de juiste interim-professionals of wanneer nodig door het mobiliteitsdienstverband in te zetten. Nu zijn we er nóg een stap eerder voor de organisatie. Met werving en selectie via Geerts & Partners”, aldus Didi.

Een completer aanbod

“Voorheen ving ik vaak signalen op. Dat de OR behoefte had aan advies bijvoorbeeld. Daar luisterde ik dan naar, maar konden we bij Geerts & Partners vervolgens niet veel mee. Of wanneer we werden gevraagd bij te dragen aan een reorganisatie, vond ik dat we te weinig voor de gehele organisatie konden betekenen”, vertelt Edo, “Nu pakken we dingen gezamenlijk op en helpen we de hele club door complementair te zijn.” 

Image

Wie is Edo?

Edo is een mensenmens, altijd al geweest. Heel zijn carrière is hij bezig met de loopbanen van anderen en het creëren van beweging in organisaties. Edo ziet eerst de mens, dan pas de opdracht. Bij hem is het glas altijd halfvol. Met deze positieve instelling is hij altijd bereid te luisteren en mee te denken. Over zijn vrouw en drie kinderen kan hij alleen vol trots praten. Daar krijgt hij energie van. Die laat hij er weer uit op de tennisbaan en, met frisse tegenzin, in de sportschool.

Één aanspreekpunt

Voor de gehele organisatie is er nu een partij die zijn bijdrage kan leveren vanuit elk perspectief. Daarbij zijn alle drie van mening dat één centraal aanspreekpunt erg belangrijk is. Didi: “Ik ben niet zo van de schotten. Aan de voorkant blijven we drie bedrijven, maar aan de achterkant zal dat in elkaar overvloeien. Als we gezamenlijk aan de slag gaan, is het fijn dat een organisatie niet met ons alle drie moet communiceren, maar bij één iemand zijn ei kwijt kan.” 

Dat de beste trainer of adviseur voor jouw situatie aan tafel schuift, dat vinden de drie bedrijven belangrijk. Van wie hij of zij afkomt, is minder van belang. “Aan expertise, professionele trainers en goede begeleiders hangt geen merknaam. We kiezen voor wie het beste resultaat oplevert”, vindt Edo.

Wij helpen je gehele organisatie onder één dak.